Könnyű, gyors ügyintézés egyszerűen - önkiszolgáló pont a Plázakönyvtárban

Nincs ideje sorban állni az okmányirodában? Csak hétvégén marad ideje születési, házassági anyakönyvi kivonatot igényelni? Jó hírünk van az Ön számára! Bizonyos ügyek esetében már nem szükséges fölkeresnie az okmányirodát vagy a kormányhivatalt. 

A Bródy Sándor Könyvtár sikeres pályázatának köszönhetően 2023. január közepétől az Agria Park első emeletén található Plázakönyvtárban (Digitális Jóléti Ponton) elhelyezésre került egy mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési oszlop. Az ún. MIA Pontokon elhelyezett eszközt (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) - az Agria Park nyitva tartási idejében - mindenki használhatja sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül.

Az önkiszolgáló ügyintézési ponton (KIOSK) a következő ügytípusokat intézhetjük: okmányügyek, járműügyek, anyakönyvi kivonat és erkölcsi bizonyítvány igénylés és lakcímbejelentéshez szükséges kérelem beadása.

Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Többek között a beépített kamera, a mikrofon, az ujjnyomat- és okmányolvasó, a hangszóró, a nyomtató, a bankkártya terminál, valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja.

A terminál használatához érdemes magunkkal vinnünk a személyes okmányainkat, de nézzük a KIOSK működését: a használót az ügyintézés megkezdésekor egy üdvözlő képernyő fogadja az intézhető ügyek listájával. Az indítani kívánt ügytípus kiválasztását követően a felhasználó azonosítása következik valamely személyazonosításra alkalmas okmányának (útlevél vagy személyazonosító igazolvány) és arcképének segítségével. A Mesterséges Intelligencia Asszisztensek lépésről lépésre vezetik végig a felhasználót az ügyintézés menetén, mely folyamat zárásaként hiteles nyomtatott bizonylat igazolja az ügyindítás tényét, az állampolgár adatait és az indított ügy azonosító számát.

A kihelyezett Mesterséges Intelligencia Asszisztensek széles körű alkalmazása jelentős idő és költségmegtakarítást eredményez a használók számára, s használatuk hamarosan olyan mindennapi rutinná válhat, mint egy bankautomata kezelése.

A komoly előkészítő munka eredményeként napjainkban több száz kormányablakban, okmányirodában, postán és Digitális Jóléti Ponton találunk önkiszolgáló oszlopokat. A fejlesztés forrása 2,6 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetés finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretén belül, a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058) projekt megvalósítása során.

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a Belügyminisztérium, a Budapest Főváros Kormányhivatala és a Digitális Magyarország Ügynökség alá tartozó szervezetek (IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.) valósítják meg.

Kategória: 
Hírek: